رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در بندرعباس خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده این زندانی با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

او گفت: در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه السلام) با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» تلاش و پیگیری مسئولان قضایی به ویژه دادستان مرکز استان هرمزگان و رئیس توسعه حل اختلاف استان به همراه اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان بندرعباس موجب شد تا اولیای دم به حرمت این ایام و به دلیل ارادت به حضرت سیدالشهدا (ع) از قصاص محکوم این پرونده بگذرند و در نتیجه، این زندانی پس از تحمل ۳ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

قهرمانی با بیان اینکه این نُهمین سازش در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان از ابتدای سال جاری است از اقدام بسیار ارزشمند و فداکارانه اولیای دم در این پرونده قصاص و تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان مرکز استان، رئیس توسعه حل اختلاف استان، صلح یاران شورای حل اختلاف، اعضای گروه جهادی اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص و مددکاران زندان قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است، ابراز امیدواری کرد که اولیای دم در سایر پرونده‌های قصاص نیز در صورتی که نحوه ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می‌دهد، با بزرگ منشی و گذشت به این پویش مردمی بپیوندند و به عشق امام حسین (ع) در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.